KAKO OЈАЧАТИ ИМУНИТЕТ У ЈЕСЕН?

Да би се успротивили киши, ветру и хладноћи телу треба добра одбрана!
Јесен је тешко време за људски имунолошки систем. Сунца и витамина у храни је све мање, а умор и апатија се често нагомилавају. Такође, у овом тренутку се активирају многе бактерије и вируси који изазивају прехладе – прави јесењи пљусак.
За одржавање здравља и заштите против разних инфекција, имунитет треба одмах ојачати.
***Храна, побољшава имунитет
Балансирана храна богата витаминима је кључ јаког имунитета. Зато јесен није најбоље време за дијету. Уколико је ваш систем усмерен на губљење тежине, лишиће вас одређених хранљивих материја, и аутоматски ослабити имуну одбрану. Размислите о томе да ли је паметније отарасити се 2-3 килограма вишка и бити болестан током јесени и зиме.
Укључите у своју исхрану посно месо и млечне производе, као и орахе и махунарке: они пружају телу протеине потребне за изградњу ћелија и стварање антитела. Чешће једите масну рибу и додајте биљно уље (маслиново или ланено), да обезбедите тело есенцијалним масним киселинама. Ослоните се на свеже воће и поврће у зимском периоду, ови извори влакана, витамина и минерала ће бити ретки гости на вашем столу.
Не заборавите да додате црни и бели лук јелима: познато је да састојци из лука убијају бактерије. Такође, помажу у јачању имуног система и зачини попут цимета, ловоар, различите врсте бибера.
***Рад и одмор
Потребно је да ускладите време рада и одмора за одржавање имуног система у здравом стању. Покушајте да не остајете предуго на послу. Не ручајте на радном месту. Ако време дозвољава, прошетајте на свежем ваздуху и ужинајте у оближњем парку.
Немојте занемарити и технике опуштања које ће вам помоћи да се брзо опоравите од напорног дана и помоћи да постигнете унутрашњу хармонију. Мало медитирајте или практикујте јогу. Спавајте довољно. Сан је веома важан за здрав имуни систем. За добар имуни систем потребно вам је спавање од најмање 8-10 сати.
***Активности за побољшање имунитета
Умерена физичка активност је од суштинског значаја за одржавање здравља. Интензивне и исцрпљујуће вежбе најбоље је да препустите топлијем добу године, али су лагана гимнастика, пливање, планинарење, па чак и уобичајене јутарње вежбе добре за јачање имуног система.