Служба за правне и економско-финансијске послове

У оквиру Службе за правне и економско-финансијске послове налази се:

  • Директоријум,
  • Одељење за правне послове и
  • Одељење за финансијске послове.

Директоријум чине:

  • директор, проф.др Милорад Јеркан,
  • шеф кабинета директора, проф.др екон.наука Данијела Нешић,
  • помоћник директора за медицинске послове, прим. др Радован Михајловић,
  • помоћник директора за немедицинске послове, проф.др екон.наука Данијела Нешић,
  • помоћник директора за организациона и стручна питања, проф.др Јасмина Ранковић и
  • главна сестра Дома здравља, виша медицинска сестра Весна Јоцић.

Радно време Службе је сваког радног дана од понедељка до петка од 7 до 15 часова.

  • Начелник Службе је дипл.екон. Бранка Буквић.

Одељење за правне послове чине:

  • одсек за правне и опште послове,
  • одсек за кадровске послове и
  • одсек за безбедност и заштиту на раду.

Одсек за правне и опште послове води рачуна о поштовању важећих законских прописа и њиховом спровођењу, организује све стручно-правне послове везане за комуникацију са запосленима и државним и другим органима и институцијама у Републици Србији, израђује нормативне акте у складу са законом и  Статутом, врши контролу спровођења одлука органа и стручних органа Дома здравља Ниш, заступа Дом здравља Ниш пред судовима и друго. У оквиру овог одсека врши се пријем и завођење поште, вођење деловодног протокола, попис аката и архивирање свих докумената.

Одсек за кадровске послове обавља све послове везане за радне односе, као што су пријава и одјава на осигурање запослених, израда уговора о раду, решења, одлука, извештаја надлежним органима, обрађује комплетну документацију везану за запослене који су ушли у План стручног усавршавања и друго.

Одсек за безбедност и заштиту на раду задужен је за спровођење послова безбедности и здравља, заштите од пожара и спасавања на раду, предузима мере у складу са законским прописима, подзаконским и нормативним актима, дефинише мере за уклањање уочених недостатака, организује и израђује акта о процени ризика, и друго у вези безбедности и здравља на раду, обезбеђује стручну помоћ у опремању и уређивању радних места у циљу обезбеђивања безбедних и здравих услова рада, дефинише мере за побољшање услова рада, организује и спроводи оспособљавање запослених за безбедан и здрав рад, организује прописане лекарске прегледе запослених, као и њихово оспособљавање за пружање прве помоћи, спасавање и евакуацију у случају опасности, врши дневне обиласке објеката ДЗ Ниш, организује периодичне прегледе опреме и уређаја, сарађује са надлежним инспекцијама у контроли објеката. Одељење припрема извештаје о безбедности и здрављу на раду, како за послодавца, тако и за надлежне институције.

Одељење за финансијске послове чине:

  • одсек за финансијско књиговодство,
  • одсек за фактурисање и материјално књиговодство,
  • одсек за финансијско-информациони систем,
  • одсек ликвидатуре и благајне,
  • одсек обрачуна зарада,
  • одсек обрачуна накнада зарада и осталих примања,
  • одсек за јавне набавке и
  • одсек за магацинско пословање (магацин немедицинског материјала и магацин ампулираних лекова и санитетског материјала).

У Одсеку за финансијско књиговодство евидентирају се и исказују стање и промене на имовини, потраживањима, обавезама, изворима финансирања, расходима, издацима, приходима и примањима. Састављају се периодични и годишњи извештаји о финансијском пословању, врши се обрачун пореза на додату вредност, обрађују се редовни пописи имовине, обавеза и потраживања и израђују разни интерни и екстерни извештаји.

У Одсеку за  фактурисање и материјално књиговодство врши се фактурисање здравствених и других услуга купцима, евидентирање улаза медицинског и немедицинског материјала у магацине, излаз из тих магацина и евидентирање улаза и излаза тих материјала по пунктовима, и то по количини и вредности.

У одсеку за финансијско-информациони систем врши се координација евиденције свих улазних и излазних финансијских докумената од закључивања уговора, преко пријема робе у магацин, евидентирања у финансијском књиговодству до праћења реализације закључених уговора.

У ликвидатури се врши формална, рачунска и суштинска контрола рачуноводствених исправа, евиденција свих улазних рачуна и припрема за плаћање, сачињавање извештаја о доспелости рачуна за плаћање по добављачима и наменама, праћење уплате пазара од партиципације и пружених здравствених услуга, обрада путних налога и друго. Благајна врши пријем и уплату пазара у Трезор, као и подизање готовине за путне и материјалне трошкове.

У  одсецима за обрачуна зарада,  накнада зарада и осталих примања обавља се обрачун зарада – плата и накнада зарада за боловања, обрачун накнаде за превоз запослених, обрачун јубиларних награда, отпремнина приликом одласка у пензију или по основу рационализације запослених, обрачун за уговоре о делу, за привремене и повремене послове, накнаде члановима управног одбора, састављање и подношење пореских пријава и другиих прописаних обрачуна и евиденција од стране државних и других надлежних органа.

Одсек за послове набавке спроводи поступке јавне набавке, у складу са Законом о јавним набавкама, свих добара и услуга неопходних за функционисање Дома здравља Ниш. На основу писмено исказаних и образложених потреба свих служби Дома здравља Ниш, Одсек за послове набавке сачињава План јавних набавки добара и услуга који се презентује Управном одбору Дома здравља Ниш. Управни одбор Дома здравља Ниш доноси План јавних набавки добара и услуга за сваку годину посебно.  Све Одлуке о покретању поступка набавке, као и Одлуке директора о додели Уговора најповољнијем понуђачу, Одсек за јавне набавке објављује на Порталу Дома здравља Ниш, као и на Порталу Управе за јавне набавке. Одсек сачињава тромесечне извештаје и годишњи извештај о спроведеним поступцима јавних набавки и извршеним набавкама.

У одсеку за магацинско пословање  функционишу  два магацина, и то  магацин немедицинског материјала, који врши пријем и дистрибуцију немедицинског материјала за потребе рада свих служби Дома здравља Ниш  и  магацин ампулираних лекова, санитетског и зубног материјала у коме се врши пријем, контрола и дистрибуција медицинског материјала и лекова свим медицинским службама.

Кадровска структура Службе за правне и економско-финансијске послове (47 запослених):

  • 2 професора доктора медицинских наука
  • 1 професор доктор економских наука
  • 1 примаријус специјалиста
  • 5 дипломираних правника
  • 7 дипломираних економиста
  • 2 са високом стручном спремом (безбедност и здравље на раду, ПП заштита)
  • 1 са вишом медицинском стручном спремом
  • 6 са вишом немедицинском стручном спремом
  • 2 са средњом медицинском стручном спремом
  • 20 са средњом немедицинском стручном спремом.
Nazad na vrh