УЛОГА ИГРЕ У РАЗВОЈУ ДЕЦЕ ПРЕДШКОЛСКОГ УЗРАСТА

У просторијама Развојног саветовалишта, Службе за здравствену заштиту деце и школске деце Дома здравља Ниш, 06.07.2019. године у периоду од 11:00-13:00 часова одржаће се радионица на тему „Улога игре у развоју деце предшколског узраста”.
Играње је једна од најважнијих ствари које ви као родитељ можете да радите са својом децом, зато што има суштински значај за развој. Време које проводите у игри са децом даје деци могућност да уче на много начина и у много различитих прилика.
Неструктурисана, слободна игра је најбоља врста игре за децу. То је игра која се деси сама од себе, у зависности од интересовања детета у одређеном тренутку. Слободна игра је непланирана и омогућава деци да у сваком тренутку искористе игру и машту у темпу који им највише одговара.
Често су најинтересантнији и најкориснији јефтини, приступачни материјали:

  • пластични предмети – чиније, кашике, поклопци.
  • играчке које се вуку – залепите траку на малу кутију.
  • играчке са точкићима које се гурају и вуку.
  • вртешка за креветац направљена од шарених папира и изрезаних делова ролне од кухињског убруса, која виси изнад кревеца.
  • велике кутије у којима је била упакована нека храна – отворене или затворене селотејпом.
  • мали приручни тобогани.
  • играчке које се возе – трицикл; четвртаста даска на коју су закуцани точкићи како би дете могло да је помера ногама.
  • лутке – купљене или направљене код куће.
  • рајсфершлуси, пертле, ствари на закопчавање.
  • ламиниране фотографије или фотографије покривене провидном пластиком – познати људи, породица, љубимци, животиње.
  • игрице вирења – наизменично скривање и показивањ лица и предмета.
  • ствари које праве буку – музички инструменти: лупање о шерпе, бубњеве, превлачење прстију по чешљу и сл..
  • музички шејкери који праве различите звуке – ставите различите количине шкољки или шљунка у конзерве с пластичним поклопцима (који су залепљени ради безбедности).
  • простор за пузање – чист, безбедан, удобан.
  • играње водом – у великим пластичним кантама, пластичним боцама, пластичним чинијама, сунђери, сапун, лопте од сунђера или лопте пуњене старим чарапама – за вежбање бацања и хватања, велике корпе као „кошеви“.
  • игре упаривања – упаривање парчића обојеног папира, платна, старих тапета.
  • игре упаривања облика – исеците делове истих геометријских облика.
  • реквизити за игре претварања – стара одећа за прерушавање, шешири, платно, стари кухињски предмети (чинија, кашика, шерпа), телефони играчке, лутке бебе.
  • игре сортирања – колекције већих предмета који се не могу
  • слагалице – узмите једноставну слику из часописа и залепите јe на парче картона, затим исеците слику на 3 или 4 дела и дајте је детету да је састави.
  • мале кутије – затворене селотејпом, за игре грађења.
  • торба изненађења – игра за именовање и препознавање текстура; стављајте један по један предмет у торбу изненађења па дајте торбу детету да је опипа и погоди шта је унутра.
  • игре песком и водом – песак може бити сув или помешан с водом.
  • кашике, лопатице, кантице, пластичне посудице.

Да ли су таблет, мобилни телефон, ТВ играчке за моје дете?
Не треба да буду. Потребно је ограничити количину времена које дете проводи користећи рачунар, таблет, мобилни телефон, или гледајући телевизију. Уместо тога, боље да буде у интеракцији са вама и другим људима, како би се подстакао оптималан развој и учење нових ствари.
Ово ограничење помаже да ваше дете ужива у много других здравих и забавних активности. На тај начин осигуравате да време које се троши на употребу елетронских уређаја не “потроши” време за спавање, као и време за “праву” игру, читање, креативну игру и време за дружење са породицом и пријатељима.