АКЦИЈА САВЕТОВАЛИШТА ЗА ДИЈАБЕТЕС

УГЉЕНИ ХИДРАТИ
Уносити што мање шећера (бомбоне, мед или обичан шећер). Распоредите унос угљених хидрата на цео дан (хлеб, тестенина, кромпир и пиринач).
ВЛАКНА
Влакна су здрава. Смањују апсорпцију шећера и масноћа, штите срце и крвне судове. Влакна су такође корисна  за правилан рад и покретљивост црева. Свеже воће, поврће, као и производи од житарица садрже пуно влакана.
МАСНОЋЕ
Определите се за уља из поврћа као што су соја, кукуруз, сунцокрет и нарочито маслине. Користите што мање засићених масти као што су путер и зивотињска маст.
ПРОТЕИНИ
Смањујте исхрану биљним протеинима (грашак, сочиво, пасуљ идт.) и животињским протеинима (риба, пилетина и чиста јунетина).
АЛКОХОЛНИ НАПИТЦИ
Треба избегавати алкохолна пића. Уколико вам је то тешко, смањите количину уноса алкохола. Можете  пити уз ручак или после, али никако пре оброка. Ограничите унос алкохола на 1 чашу вина или 2 чаше пива дневно. Није препоручљиво конзумирати алкохолна пића уколико имате вишак килограма  јер она садрже велику количину калорија.
ШЕЋЕР
Уносите шећер постепено. Слаткиши су корисни за брзо регулисање шећера у крви у ситуацијама када ниво шећера падне испод нормале.
Данас је одржана акција Саветовалишта за дијабетес у централном холу Дома здравља у Нишу, у времену од 10:00-12:00 часова.
У току акције свим заинтересованим грађанима урађена је контрола шећера из капи крви, контрола крвног притиска, пружање савета од стране лекара и подељен здравствео промотивни материјал.
Акцији се одазвало 129 суграђана.