ДОМ ЗДРАВЉА НИШ ОБЕЛЕЖИО МЕЂУНАРОДНИ ДАН СПОРТА

Служба за специјалистичко –консултативне делатности- Одељење медицине спорта и Служба за здравствену заштиту одраслих- Центар за превентивне здравствене услуге Дома здравља Ниш, обележиле су Међународни дан спорта, у централном холу Дома здравља Ниш.

Одељењу медицине спорта на акцији су се придружили спортисти Атлетског клуба Раднички Ниш, Кик бокс клуба Ниш и боксерског клуба Витез Ниш. У току акције учесници су демонстрирали своје спортске вештине и уједно промовисали спорт, физичку активност и здраве стилове живота.

Акцију је подржао најбољи нишки кик боксер Новак Радуловић који је постигао значајне резултате и на европским такмичењима.

Сви знамо да физичка активност повољно утиче на здравље, али понекад је тешко да спорт уведемо у наш свакодневни живот.

Прочитајте наше препоруке и пронађите мотивацију за унапређење свог живота.

1. Спорт побољшава здравствено стање

Физичка активност повољно утиче на рад кардиоваскуларног као и дисајних система, одстрањује токсине из тела, јача имуни систем и продужава животни век за седам година. Редовно вежбање јача кости, а у случају прелома, опоравак је бржи. После спорта и варење је брже. Ако желите здрав и дугачак живот, спорт је ваш избор!

2. Можете очекивати и то да ћете боље спавати

Вежбање нас ослобађа од стреса. Водите рачуна да од завршетка тренинга до термина за спавање прође минимум два сата како би се организам вратио у нормално енергетско стање и како бисте могли лакше заспати.

3. Ефикаснија контрола телесне тежине

Сам спорт не гарантује губитак телесне тежине, али зато вежбањем сагоревате калорије и обликујете тело. После тренинга осетићете да је и ваш апетит другачији, више ћете желити здраву храну.

4. Вежба доприноси бољој концентрацији и менталном здрављу

Људи који су физички активни ређе пате од депресије и других сродних психичких поремећаја.

5. Вежбање побољшава расположење

Доказано је и то да тело памти благодети редовног вежбања и да ћете се након извесног времена боље осећати у сопственој кожи. Физичка активност подстиче различите мождане хемикалије које могу да утичу на то да се осећате срећније и опуштеније. Такође, можете се осећати боље у погледу свог изгледа и мишљења о себи, што позитивно утиче и на ваше самопоуздање.

6. Имаћете више енергије

Брзо се умарате? Редовна физичка активност побољшава снагу ваших мишића и повећава издржљивост. Поред тога, вежбање и физичка активност доводе кисеоник и хранљиве материје до ткива и помажу да ваш кардиоваскуларни систем ради ефикасније.

7. Вежбање је забавно

Са физичком активношћу имате могућност да проведете време са својим драгим особама у веселој атмосфери. Испробајте више типова спорта да бисте нашли који вид физичке активности Вам највише одговора. Посетите курс плеса или се придружите неком спортском тиму.

Важно је да имате реалан и позитиван став према свом телу и вежбању. Будите спремни да промените исхрану ради свог здравља, да пре почетка бављења било којим спортом посетите свог изабраног лекара.