УСПЕШНО ПРОТЕКЛА АКЦИЈА ОБЕЛЕЖАВАЊА НАЦИОНАЛНОГ ДАНА БЕЗ ДУВАНА

У централном холу Дома здравља Ниш, одржана је акција поводом Националног дана без дувана. Акцију су организовале Служба за здравствену заштиту одраслих-Центар за превентивне здравствене услуге и Служба за здравствену заштиту деце и школске деце-Саветовалиште за младе. 
Последице употребе дувана и изложености дуванском диму:
• Дувански дим угрожава новорођенчад и пре и после рођења.
• Пушење у трудноћи повећава ризик за компликације у трудноћи. Угљен-моноксид присутан у дуванском диму онемогућава да фетус који се развија добије довољно кисеоника. 
• Дуван је други водећи фактор оболевања од кардио-васкуларних болести, одмах иза повишеног крвног притиска, а 17% смртних случајева изазваних болестима срца и крвних судова настаје због употребе дувана и изложености дуванском диму.
• Пушење повећава ризик оболевања од рака плућа и других малигних болести као што су рак усне и усне шупљине, ждрела, гркљана, једњака, желуца, мокраћне бешике, бубрега и мокраћовода, гуштераче, дебелог црева, јетре, грлића материце и акутна мијелоидна леукемија.
• Удисање дуванског дима из околине значајно ремети нормално функционисање срца и крвних судова. Чак и кратка изложеност дуванском диму из околине може да оштети зидове крвних судова. 
• Не постоји безбедан ниво изложености дуванском диму из околине. Дувански дим из околине узрокује бројне здравствене проблеме код одојчади и деце, укључујући чешће и јаче нападе астме, респираторне инфекције, инфекције уха, и друге болести.
• Код одраслих дувански дим из околине узрокује и коронарну болест срца, мождани удар (шлог) и рак плућа и бројне друге здравствене проблеме.
• Непушачи који су изложени дуванском диму код куће или на послу имају за 25–30% већи ризик да развију коронарну болест срца.
• Ризик оболевања од болести срца и крвних судова се повећава са сваком попушеном цигаретом.
• Дуван не представља опасност по здравље само оних који га користе и оних који су изложени дуванском диму већ се његови утицаји одражавају и на животну средину. 
• Постоји континуирано оштећење животне средине током свих фаза животног циклуса дувана, од припреме терена за гајење дувана, преко гајења, прераде дувана, производње дуванских производа и дистрибуције, до ефеката потрошње и отпада након употребе дуванских производа, чиме се угрожава и здравље становника укључујући и децу.
Овом приликом стручни тимови радили су едукацију становништва о штетном утицају дуванског дима на здравље и значају престанка пушења. 
10 савета против пушења 
Како себе мотивисати?
1. Размишљајте због чега пушите и када пушите. Можете о томе да водите и дневник. 
2. Одредите дан када ћете престати са пушењем, и упознајте са тим своју породицу и пријатеље да би могли да вас подрже у томе.
3. Ако пушите више од 12 цигарета дневно и не можете одмах да престанете са пушењем, можете смањивати број попушених цигарета у току 2-3 недеље док не дођете до 12 цигарета дневно, а онда прекините са пушењем одмах.
4. Одредите време када углавном жудите за цигаретом и направите план да тада радите нешто друго са својим рукама.
5. Покушајте да избегавате ситуације које вас нормално подстичу да пушите.
6. Уклоните цигарете и пепељаре из куће.
7. Употребите новац који сте уштедели од престанка пушења цигарета за нешто лично што вам се допада.
8. Мислите позитивно. Не паничите ако нисте издржали без цигарета. Ако нисте успели први пут, покушајте поново.
9. Одаберите здраве мање оброке као што је воће и једите га када се ваш апетит повећа после престанка пушења.
10. Вежбајте и крећите се, бавите се активностима које онемогућавају пушење. 
Можете увидети да вам је неопходна додатна помоћ. Ваш лекар Вам може помоћи и дати савет о узимању замена за никотин као и раду у групама које се баве одвикавањем од пушења.
У току акције вршена је подела промотивног материјала са здравствено-васпитним садржајем.
Акцију су подржали и бивши пушачи.