НАПРАВЉЕН ДОГОВОР У ВЕЗИ САРАДЊЕ И ЗАЈЕДНИЧКИХ АКТИВНОСТИ ДОМА ЗДРАВЉА НИШ И ПЕТ ГРАДСКИХ ОПШТИНА У 2019.ГОДИНИ

Директор Дома здравља Ниш, проф.др Милорад Јеркан са својим сарадницима, у циљу наставка успешне сарадње, седму годину за редом, на почетку 2019.године, одржао је састанке са председницима Градских општина у Нишу и њиховим сарадницима. Један од битних стратешких циљева у раду Дома здравља Ниш је сарадња са свим општинама Града Ниша, јер је Дом здравља Ниш установа формирана јединствено за целу територију града која пружа здравствене услуге целокупном становништву. 
Дом здравља Ниш је у протеклом периоду у сарадњи са Градским општинама организовао низ јавних промоција на тему здравља и здравих стилова живота, превенције болести и акција у којима су здравствени радници Дома здравља Ниш ишли у сусрет корисницима. Неке од остварених заједничких активности су „Приближимо се пацијентима“, „Здравље за све“, „Отворена врата“, „Базар здравља“, медицинска подршка од стране Дома здравља Ниш на спортским манифестацијама које су организoвале градске општина. На данашњем састанку постигнут је договор око даље сарадње и заједничких активности у наступајућој години:

  1. Наставак акције „Приближимо се пацијентима“ са тачно дефинисаним терминима за мештане села и насеља у кућним условима у 2019. години. Ова акција се реализује недељом у периоду од 09:00-13:00 часова по договореном распореду. У току акције лекари пружају следеће услуге: узимање медицинске анамнезе, клинички преглед, ЕКГ у кућним условима, шећер у крви и савети лекара у вези са лечењем хроничних болести. Посебно ће бити сагледани стари, мање покретни и непокретни пацијенти. По потреби биће ангажован интерниста за рад на терену.
    У плану је 50 акција овог типа.
  2. Наставак акције „Здравље за све“У току ове акције медицинске екипе Службе за кућно лечење, медицинску негу и палијативно збрињавање Дома здравља Ниш, пружају следеће услуге: узимање медицинске анамнезе; клинички преглед; ЕКГ; шећер у крви; савети лекара у вези са лечењем хроничних болести. 
    У плану је 30 акција овог типа.
  3. Одрганизација акције «Отворена врата» у просторијама здравствених станица и амбуланти. Грађани имају прилику да посете акцију, и да провере ниво шећера у крви и добију информације о значају превенције раног откривања шећерне болести и тиме спрече развој бројних компликација.У плану је 50 акција овог типа.
  4. Одређен датум „Базара здравља“ у свакој градској општини.Овом приликом грађани ће моћи да провере своје здравље на лицу места бесплатно.На Базару здравља радиће се:одређивање масне масе у организму, одређивање БМИ, мерење крвног притиска, преглед младежа, подела савета у вези правилне исхране спортиста, подела едукативног материјала уз стручне савете лекара везане за здравље и здраве стилове живота. Планиранe су 5 акцијe овог типа.
  5. Организација превентивних прегледа намењених запосленима у Градској општини Црвени Крст, запосленима у јавним установама и радним организацијама. Ова акција се реализује уторком у периоду од 08:30-11:30 часова по договореном распореду. У току акције лекари пружају следеће услуге: едукација жена за самопреглед дојке, заказивање мамографије (за жене старије од 50 год.), контрола крвног притиска, стручни савети лекара и дијететичара-нутриционисте у вези здравих стилова живота, упознавање са факторима ризика и могућностима превенције, саветовалиште за одвикавање од пушења-укључивање запослених, мотивација запослених да се јаве свом лекару и ураде скрининге на: дијабетес тип 2, кардиоваскуларне болести, депресију, колоректални карцином(у односу на старосну доб). 
    Планираноје 65 акција овог типа.
  6. Активности по Календару здравља. -У плану је 40 акција по Календару здравља.
  7. Сагледани проблеми свих здравствених станица и амбуланти и договорена сарадња око заједничких активности на реновирању и отклањању недостатака
  8. Сагледан број изабраних лекара и опредељених пацијената по здравственим станицама и амбулантама
  9. Договорена заједничка сарадња на побољшању доступности здравствених услуга и унапређењу квалитета пружених услуга