ОДРЖАНА РАДИОНИЦА У РАЗВОЈНОМ САВЕТОВАЛИШТУ НА ТЕМУ „ПОРЕМЕЋАЈИ УЧЕЊА“

Дана, 22. 12. 2018. у просторијама Развојног саветовалишта Дома здравља у Нишу одржана је радионица на тему „Поремећаји учења“. Тим психолога саветовалишта одговарао је на питања и покушао да разреши недоумице родитеља на теме дислексије, АДХД-а, дисграфије... Говорили смо о карактеристикама ових поремећаја, о каквим тешкоћама се ради и како креирати стратегије за учење код деце са овим потешкоћама.
Пет најчешћих поремећаја учења су: 
1. Дислексија 
2. Дискалкулија 
3. Дисграфија 
4. АДХД
5. Поремећај процесуирања (аудитивни и визуелни) 
Поремећај учења је неуролошки поремећај. Деца могу имати потешкоћа са читањем, писањем, резоновањем, реорганизацјом и/или организовањем информација уколико сами треба нешто да закључе или да науче на уобичајне начине. 
• Поремећај учења нема везе са интелигенцијом особе. 
• Посматрањем се не може уочити која особа има поремећај учења. 
• Генерално, особе са поремећајима учења имају просечну или изнадпросечну интелигенцију. 
• Поремећај учења је доживотни изазов. 
• Поремећај учења не би требао да се меша са другим поремећајима као што су аутизам, интелектуални дефицит, глувоћа, слепоћа и неки поремећаји понашања. 
• Рано откривање доводи до раних интервенција за све поремећаје учења.
• Са правом подршком, деца могу успети у школи и имати задовољавајући живот. 
• Ми морамо подстицати дечије врлине и разумети њихове слабости. 
• Морамо развити њихове врлине на највиши могући ниво. 
• Дајте детету посебну пажњу и подршку која им треба. Мислите на животни успех. а не само успех у школи.
• Дајте им до знања да их волите без обзира на то како они уче!