Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

ОФТАЛМОЛОЗИ ДОМА ЗДРАВЉА У АКЦИЈИ „САВЕТИ ЗА ДОБАР ВИД“

Служба за специјалистичко-консултативне делатности- Одељење офтамологије и Служба за здравствену заштиту одраслих-  Центар за превентивне здравствене услуге Дома здравља Ниш, успешно организовали акцију „Савети за добар вид“.
Добро је ипак што можемо нешто да урадимо за своје здравље а да то не подразумева да се одрекнемо модерне технологије. Ево како да сачувате вид:
Нека монитор рачунара буде удаљен од вашег лица за дужину ваше руке
Тако се очи неће толико замарати, мање ће вас болети глава и мање ћете "жмиркати".
Пригушите светла и навуците завесе
Јака расвета или сунчева светлост се одбијају о мониторе и директно нам угрожавају очи. Зато пригушите светла, навуците завесе или набавите заштитне фолије за мониторе које смањују рефлексију.
Повећајте слова
Зато су измислили те опције и на мобилном и на рачунарима, таблетима... Тако ће вам се очни мишићи мање напрезати.
Уведите "20-20-20" правило
На сваких 20 минута скрените поглед са монитора и 20 секунди гледајте у нешто удаљено шест метара (20 стопа). Ова техника ће вам опустити очне мишиће и ублажити симптоме псеудомиопатије, лажне кратковидости код које се вид замути при фокусирању на удаљене објекте.
Влажите очи
Вештачке сузе (увек бирајте оне без конзерванса) могу да помогну ако су вам очи суве и изиритиране.
Једном годишње идите код офталмолога
Понекад се деси да људи нису ни свесни да им вид слаби, јер се то дешава постепено, па организам има времена да се "адаптира". Можда имате астигматизам или сте кратковиди или далековиди, а да то и не примећујете.
Наочаре за рад
Посаветујте се са лекаром, можда би вам помогле наочаре које бисте користили само за рад, са минималном диоптријом које ће вам на дуже стазе сачувати вид.
Храните се здраво
Шаргарепа и тамнозелено лиснато поврће су најбољи пријатељи вашег вида. Богати су антиоксидансима и витаминима који су неопходни за здравље ока.
Вежбајте очне мишиће

Очни мишићи су као и сви други - потребна им је вежба да би остали у форми. Трипут дневно урадите следеће: Испружите руку и подигните палац, а затим пратите погледом врх палца док руку померате горе, доле, десно, лево и дојагонално