Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

ДОМ ЗДРАВЉА НИШ ОБЕЛЕЖИО СВЕТСКИ ДАН БУБРЕГА

Ове године, Светски дан бубрега и Међународни дан жена се обележавају исти дан, што пружа могућност да се скрене пажња јавности о важности здравља жена, а посебно здравља бубрега као важног органа. 
Поводом обележавања  Светског дана бурега Служба за здравствену заштиту одраслих-  Центар за превентивне здравствене услуге Дома здравља Ниш, организовао је  акцију у централном холу Дома здравља Ниш на тему „Превенција и рана дијагностика болести бубрега“.
Мере превенције за здраве особе

1. Будите у доброј кондицији и физички активни
Редовне аеробне вежбе и свакодневне физичке активности помажу одржавању нормалног крвног притиска и шећера у крви. На овај начин смањујете ризик од настанка шећерне болести и хипертензије, па самим тим смањуте и ризик од настанка хроничне болести бубрега.

2. Водите рачуна о исхрани
Једите здраву храну, што више свежег воћа и поврћа. Смањите унос прерађевина, шећера, масти и меса. Ако имате више од 40 година, смањите унос соли, на тај начин ћете превенирати хипертензију и каменчиће у бубрегу.

3. Одржавајте нормалну телесну тежину
Редовним вежбама и здравом исхраном настојте да одржавате нормалну тежину. На овај начин ћете такође превенирати дијабетес, срчана и друга обољења која су повезана са хроничном болешћу бубрега.

4. Престаните да пушите
Пушење може да доведе до атеросклерозе (закречавања крвних судова), што смањује довод крви до бубрега и тиме смањује и њихову оптималну функцију. Постоје студије које су показале да пушење убрзава погоршавање бубрежне инсуфицијенције код болесника који већ имају хроничну болест бубрега.

5. Будите опрезни са лековима који се добијају без рецепта
Немојте претеривати са лековима против болова који се могу добити и без рецепта - не узимајте их без преке потребе. Познати лекови из ове групе, као што су на пример Ибупрофен и Напроxен (из групе тзв. “нестероидних антиинфламаторних лекова”, НСАИЛ) могу да оштете бубреге ако се често користе. Боље је да консултујете лекара како да најбоље лечите болове које имате, а да при томе не угрозите ваше бубреге.

6. Пијте пуно воде
Унос веће количине обичне, негазиране воде (око 2 до 2,5 литра дневно) помаже да се урин разблажи и лакше елиминишу токсини из организма, као и да се превенира настајање камена у бубрегу.

7. Контролишите стање ваших бубрега барем једном годишње
Болести бурбега су често притајене и могу да напредују без икаквих симптома све док не дођу у већ одмаклу фазу. Најеифкаснији и најбољи начин за благовремено постављање дијагнозе и превенцију болести бубрега јесу редовни прегледи, али се, на жалост, често не спроводе. Редовне контроле бубрега би требало да су обавезне за високоризичне особе као што су оболели од шећерне болести, хипертензије, гојазне особе или особе са позитивном породичном анамнезом за болести бубрега. Ако волиш своје бубреге (и, што је још важније, ако волиш себе), обавезно ради редовне годишње контроле стања и рада бубрега после своје 40 године. Једноставан начин раног откривања и дијагнозе болести бубрега је барем једном годишње проверити крвни притисак, анализу урина и анализу креатинина у крви.