Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

“ПРАВИЛНО ДРЖАЊЕ ТЕЛА У ШКОЛСКОМ УЗРАСТУ“ У НИШКОМ ДОМУ ЗДРАВЉА

Служба за физикалну медицину и рехабилитацију и Служба за здравствену заштиту одраслих-  Центар за превентивне здравствене услуге   Дома здравља Ниш, у централном холу организовале су  акцију   на тему  Правилно држање тела у школском узрасту“.

Правилно седење у школској клупи и за радним столом код куће

При правилном седењу, стопала треба да се ослањају о под, већи део бутина да је на седишту, тело да се ослања више на појасни предео, мање на грудни. При писању,  тело се примакне столу за једну шаку, глава лако нагне напред,  растојање од очију до клупе износи 35 до 45 сантиметара, обе подлактице овлаш опиру о сто и шаке леже симетрично на њему.
 Најбоља превентива је да не  дође до искрвљења кичменог стуба је свакодневно вежбање. Лепом и правилном држању тела највише доприносе: јутарња гимнастика, пливање, спортска ритмичка гимнастика, плес, клизање и др.

Значајан утицај на држање тела има стопало. Спуштени свод стопала представља веома велики  проблем. Овај деформитет је веома изражен  у основно школском узрасту. Због  спуштености свода стопала долази до немогућности дужег стајања, ходања, трчања. Настају велики болови постају све већи и израженији. Лечење може бити на два начина :
-да се носи прикладна обућа са одређеним подметачима испод свода стопала ,
-а други начин је редовним и упорним вежбањем свода стопала.

У току акције стручно особље је делило здравствено- васпитни материјал и радило демонстрацију правилног седења у школској клупи и за радним столом.