Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

ОДРЖАНА РАДИОНИЦА У РАЗВОЈНОМ САВЕТОВАЛИШТУ НА ТЕМУ „СЕНЗОМОТОРНА ИНТЕГРАЦИЈА“

Дана, 24.02.2018. године, од 11:00 часова у просторијама Развојног саветовалишта, Дома здравља у Нишу одржана је радионица на тему „Сензомоторна интеграција“.

Радионица има за циљ да родитељима објасни шта је је сензомоторна интеграција и како је препознати.

Шта је сензомоторна интеграција?
Сензомоторна интеграција је неуролошки процес у коме мозак региструје сензорне информације из средине. Уколико овај неуролошки перцептивни процес није успешно обрађен у мозгу, особа ће имати проблема да сврсисходно употреби информације. Тада настаје сензорно интегративна дисфункција.

Како препознати?
Одојче које се не окреће, не пуже, не седи или не стоји у временском раздобљу као друга деца, показују само неке од раних знакова поремећаја сензомоторне интеграције. У свакодневном животу особа може показати тешкоће у облачењу, свлачењу, везивању пертли, вожња бицикла без помоћних точкића, интеракцији са вршњацима, сударање са људима чега није свесна. Некада ова деца млађа као и старија, штипају друге несхватајући да им тиме наносе бол. Могу показати самостимулишуће понашање честим стављањем предмета у уста, тражећи сензације у шакама/рукама, хиперактивно јурећи кроз простор. Понекад ударају и уједају сами себе и друге, неки се могу сакривати у отвореном простору, избегавати контакт са другима. Могу имати проблем у прихватању различитих јела, преферирајући мекану храну, не воле да им се пере коса, секу нокти нити умива лице. Може се јавити и заостајање у развоју говора. Деца која имају тешкоће с развојем говора немају оштећен слух, али ипак не могу добро чути, јер мозак не може добро интегрирати звучне информације. Због дисфункције сензомоторне интеграције- која чини основу за усвајање читања, писања и рачунања, могу настати многе додатне тешкоће у школи.

Циљ сензомоторне интеграције?
да се код детета у једној опуштеној, безбедној и стимулативној средини подстакну, развију и потпуније користе сва чула. Да се сви сензорни стимулуси организују у комплетну информацију. Да дете истражује, учи, разуме и лакше комуницира са својом околином.
Омогућите детету непосредну везу са светом, прилику за истраживање и упознавање свега што га окрузује. На тај начин ће се његова чула максимално увежбати и интегрирати.