Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

УСПЕШНО РЕАЛИЗОВАНА АКЦИЈА ПОСВЕЋЕНА ПРИМАРНОЈ ПРЕВЕНЦИЈИ ШЕЋЕРНЕ БОЛЕСТИ

У четвртак, 09.11.2017. године од 10:00-12:00 часова, у централном холу Дома здравља Ниш, Служба за здравствену заштиту одраслих- Центар за превентивне здравствене услуге и Специјалистичко консултативна служба- одељење интерне медицине Дома здравља Ниш, организовали су акцију посвећену превенцији шећерне болести.

Начини превенције дијабетеса:

1. Будите физички активни
Уз физичку активност иду многе добробити које се тичу вашег здравља:
• Губитак килограма
• Регулација шећера у крви
• Јачање осетљивости на инзулин
Истраживања показују да и аеробне и вежбе издржљивости помажу при контроли дијабетеса, али ипак најбоље резултате даје комбинација та два тренинга.

2. Повећајте унос влакана
Ово није најтежи корак, али прочитајте што ћете овом променом учинити за своје здравље:
• Смањити шансе за настанак дијабетеса бољом контролом шећера у крви
• Смањити ризик до срчаних обољења
• Због деловања влакана остати дуго сити
Намирнице које су богате влакнима укључују воће, поврће, грашак, семење и орашасте плодови.

3. У исхрани укључите житарице са целим зрном
Иако није јасно зашто, житарице са целим зрном могу смањити ризик од настанка дијабетеса 2 и помажу при одржавању нивоа шећера у крви у здравој мери. Пуно је доступних намирница које садрже у себи житарице са целим зрном попут неке врсте хлеба, тестенина.

4. Посветите се губитку килограма
Ако имате вишак килограма, превенција дијабетеса може зависити њиховом губитком. Сваки изгубљени килограм може утицати на ваше здравље и то толико да ћете бити изненађени.

5. Избјегавајте брзе дијете и бирајте здраву исхрану
Брзе дијете ће вам на почетку помоћи изгубити килограме, али превенција дијабетеса се базира на промени навика и сталном бирању здравих намирница. Направите план исхране и држите се њега без великих одступања.