Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

Савети за здраво срце!

Срце је орган који ће вас служити "до краја живота". Да би то било што дуже потребно је да се придржавате једноставних савета.

Редовно контролишите здравље. Неколико пута годишње мерите крвни притисак. Aко је повишен контролишите га чешће и лечите га.

Aко су шећер и масноће у крви повишене (чак и мало изнад нормале) снизите их дијетом, ако је потребно и лековима. Свака вредност изнад нормале штети вашем срцу.

Спавајте довољно. То је индивидуално, али за већину људи 6 до 8 сати је оптимално. Краткотрајно спавање после подне или у делу дана када осетите умор или само одмор смањује ризик од инфаркта. Предуго спавање није препоруцљиво - обично указује на психицке проблеме.

Лечите зубе и упаљене десни. Темељно перите зубе бар два пута дневно, чистите језик и концем простор између зуба. Бактерије које се развијају у зубном плаку и болесним зубума штете срцу.

Не користите свакодневно и дуготрајно средства против болова. Излечите узрок бола. За реуматске болове висе користите креме, бањско и физикално лечење уместо лекова који се пију.

Избегавајте честе, интензивне и необичне дијете. Оне су стрес не само за срце, већ и за друге органе.

Жваћите лагано, пијте више од два литра воде.

Нека вам исхрана буде слична медитеранској са доста воћа и поврћа, млечних производа са мањим процентом масноће, пуно морске рибе (туњ, скуса, лосос, сардине) и не заборавите маслиново уље.

Избегавајте вештачке заслађиваче, енергетска и зашећерена пића и већу количину суплемената са калцијумом.

Дружите се са ведрим људима, гледајте комедије, слушајте пријатну музику, певајте, играјте се са децом. Избегавајте хорор филнове, екстремне спортове, физичке и вербалне сукобе.

Не пушите и избегавајте боравак у задимљеним просторијама. Чувајте се и прашине.

Бавите се умереном физичком активношћу. То је онај напор који вам убрза рад срца. Број откуцаја не треба да буде већи од броја који добијате када од 200 одузмете број ваших година.