Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

Савети како да смањите унос масти и калорија

Купујте паметно

  • Не идите у куповину празног стомака. Бићете у искушењу да купите све што видите.
  • Припремите листу за куповину (према планираном јеловнику) и држите се ње. Листа треба да садржи углавно поврће, воће и житарице и њихове производе (паста, пиринач).
  • Клоните се рафова и фрижидера са храном коју желите да избегнете.
  • Научите да читате етикете са производа. Запамтите: 1 грам масти = 9 калоријa, потражите алтернативне производе са мање масноће.
  • Не купујте више хране него што Вам је заиста потребно у датом моменту.
  • Избегавајте прерађену храну - она је обично препуна калорија и масти.
  • Ако знате да не можете да се контролишете при узимању хране која садржи пуно масти, немојте ни купити те намернице. Ако нешто не купите, не можете ни појести

Кувајте паметно

  • Нека јела буду једноставна, на пример комад пилетине или рибе са свежим поврћем, без сосова.
  • Не једите док кувате, осим свежег поврћа.
  • Користите судове који не пријањају да бисте смањили потребу за уљем или машћу.
  • Ако морате да користите уље, пробајте маслиново или сусамово - и запамтите мало је довољно.
  • Уклоните сваку видљиву масноћу са меса и кожу са пилетине.
  • Употребите два беланца уместо једног целог јајета.
  • Када припремате храну, најбоље је да је кувате, печете, барите (избегавајте пржење и поховање).
  • Сосови супе могу се згуснуту пиреом од кромпира уместо павлаке.
  • Ако рецепт захтева 1/2 чаше уља, смањите на пола. Укус се неће променити, али Ваш струк хоће.
  • Додајте у свој живот зачин уместо масти. Свеже биљке и зачини побољшаће укус сваком јелу, а неће повећати садржај масти и калорија. Експериментишите са различитим националним јелима.
  • Не припремајте више хране него што Вам је потребно.
  • Замрзните остатке хране (као појединачне порције у посуде) да не бисте касније могли да "похарате" фрижидер.