Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

Једите паметно

  • Попијте чашу воде пре почетка јела.
  • Почните оброк супом са мало масноће и/или салатом. То ће Вас заситити.
  • Избегавајте досипања (осим поврћа и салате).
  • Једите лагано. Не журите са оброком.
  • Престаните да једете чим осетите да сте сити.
  • Не морате увек испразнити тањир.

... Код куће

  • Далеко од очију - далеко од срца. Ако већ морате да држите у кући храну богату мастима/калоријама, држите је негде ван дохвата и видика.
  • ТВ и оброк не трба мешати. Гледање у телевизор, уместо у тањир, неприметно Вас води у претерано узимање хране (као и рекламе хране и слаткиша).
  • Нека Вам правило буде да увек једете само за столом. Никад не једите стојећи.
  • Никад не једите директно из кутије или конзерве. Ставите одређену количину на тањир а конзерву склоните.
  • Водите рачуна о величини порције, тако што ћете јела сипана у тањире доносити за сто и односити са стола. Једина храна која треба стално да стоји на столу, и коју можете узимати током јела колико Вам срце жели, су салате и поврће.
  • Поспремите сто по завршетку јела; не једите оно што је заостало.

... Ван куће

  • Никад не излазите из куће гладни. Увек узимајте нешто лагано (воћку, чашу сока, шаргарепу) пре вечере у ресторану.
  • Замолите конобара да односе корпу са хлебом.
  • Захтевајте да сви сосови и преливи буду сервирани посебно. Користите виљушку да то сипате у свој тањир.
  • Не будите стидљиви да питате конобара како је храна спремљена или да захтевате да буде спремљена на одређен начин, као на пример, са мање масноће.
  • Неки ресторани "брзе хране" имају нутритивне информације (детаље о саставу) у брошури или на листу папира. Замолите за једну и прочитајте је пажљиво. Можда ће Вас изненадити да, на пример, сендвич са пилетином има више калорија од хамбургера.
  • Избегавајте пржену храну.
  • Иако веће порције изгледају "вредније" - нису вредне екстра калорија и масноће.

Храна коју због високог садржаја масти треба избегавати:

  • Производи од прерађеног, конзервисаног меса (пресована шунка, виршле, саламе, кобасице)
  • Пуномасни сиреви (типа фета, овчији, бри, качкаваљ) и кајмак
  • Масно месо, ребра, пачетина
  • Путер, маргарин (највише: 3 кафене кашике дневно)
  • Уље (највише: 3 кафене кашике дневно)
  • Мајонез (највише: 3 кафене кашике дневно)
  • Уље (или разни масни преливи) за салату - не више од 1 супене кашике дневно
  • Семенке, ораси, лешнаци, бадеми, кикирики - не више од 1 супене кашике дневно