Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

Пет грицкалица за труднице

Трудноћа је време када више него икад морате да пазите на то шта једете. Раније се говорило да у трудноћи жена мора да једе за двоје. Данас знамо да то није тако и да женама у трудноћи треба само 300 калорија више него иначе. Ипак, важно је да добро одаберемо шта једемо.
Истраживања кажу да је трудницама довољна једна ужина дневно више да би намириле све своје и дететове потребе. Али, тежи део је одлучити одакле добити тих 300 калорија више, односно која би ужина била најпогоднија. Можете да се одлучите за једноставан избор: протеинску плочицу или слаткиш. А можете да покушате и нешто креативније.
На пример, протеин је добар избор за ужину јер су протеини градивни блокови сваке ћелије. Осим тога, протеини будућим мамама помажу да савладају осећај умора и исцрпљености. Неке маме често посежу за влакнима да би победиле неке од непријатних симптома трудноће, на пример затвор. Ево неколико идеја које могу да буду од помоћи.

- Крекери и сир - одлична идеја јер истовремено добијате протеине и влакна. Можете да на крекере од интегралних житарица ставите свежи сир или пак исечете тврди сир и комбинујете с киселим поврћем.

- Коштуњаво воће - кесица ораха је увек добро дошла у торбици сваке труднице. Једноставно је, није потребно да их посебно припремате нити замрзавате. Свака врста коштуњавих плодова служи као малена творница протеина и довољно енергије да вас покрене.

- Свеже воће - јабука, банана или наранџа... све су то сјајни и здрави избори који захтевају минимум припреме.

- Тврдо кувана јаја - то је компактна ужина коју можете да понесете са собом, али морате да је чувате у фрижидеру.

- Умаци и штапићи - штапићи шаргарепе и целера су одлична ужина. Можете да користите и цветиће броколија. Додатни плус су умаци, пробајте с умаком од хумуса или сличним хранљивим умаком.

Здрава исхрана значајна и за трудницу и за дете

Здрава исхрана врло је значајан део трудноће.
Током трудноће потрошња одређених храњивих састојака у телу се повећа и зато је потребно да их трудница у том периоду унесе са храном то више.
Гинеколози кажу да је фолна киселина врло важна већ на самом почетку трудноће и најбоље је да се препарати са фолном киселином узимају и неколико месеци пре него што жена жели да затрудни.
Фолна киселина се може узимати у облику таблета, а највише је има у тамнозеленом поврћу.
Недостатак фолне киселине може довести чак и до побачаја, превременог одвајања плаценте и мање тежине новорођенчета.
У трудноћи се гвождје троши два пута висе него обицчно. Гвожђе које добијемо из хране животињског порекла има предност у односу на храну биљног порекла.
Женама које су пре трудноће биле вегетаријанке препоручује се да конзумирају храну која ће надокнадити храњиве састојке који се налазе у месу, а да у исхрану укључе већу количину млечних производа. Калцијум и витамин Д важни су за формирање костију и за раст ембриона.
Трудницама се препоручује што већи унос воћа и поврћа, најмање три дневна оброка јер су одличан извор витамина А и Ц.
Витамин Ц, који се налази у брокулама, купусу, паприци, кромпиру, спанаћу, грашку, парадајзу, наранџама, дињама, грејпфруту, помаже телу при апсорпцији гвожђа из хране, а зелена паприка, шаргарепа, кромпир и брокуле ће са залихама витамина А припомоћи расту здравих ћелија и труднице и детета.
Правилном и равномерном исхраном обезбедјујете добро здравље себи и вашој беби.

Трудница на летовању

Трудноћа која протиче без компликација је физиолошко стање, па не омета жену да иде на краћа путовања - уколико обрати пажњу на неколико важних ствари

Пре пута

Обавезно посетите вашег гинеколога, како би се утврдило да ли путовање представља ризик за вас или бебу.
Такође га консултујте да ли је потребно да понесете неке лекове (који смеју да се користе у трудноћи).
На пут понесите последњи извештај вашег лекара, здравствену књижицу и личну карту.

У току пута
Многе авионске компаније дозвољавају превоз трудница до 35. недеље гестације, уз лекарски налаз. Авионски превоз представља брз и ефикасан начин да стигнете на жељену дестинацију, поготово ако се ради о даљем одредишту.  Жене које пате од мучнине и повраћања за време путовања,  требало би да избегавају обилне оброке пред пут, да у току пута једу чешће и мање, да често узимају мале количине воде или лимунаде.
У летовалишту:
Водите рачуна о хигијенским условима!                                                                              
Избегавајте да једете храну која је недовољно термички обрађена (живо, недовољно печено месо, риба, морски плодови...).                                                                   
Избегавајте хладна предјела и салате са преливом од мајонеза.                                       
Пијте доста воде и чаја, али не и слатких сокова.                                                          
Избегавајте излазак директно на сунце, посебно у периоду између 10 и 17 часова.      
Сунчање стомака у том периоду дана није здраво због могућег пуцања капилара на кожи. Није добро ни због бебе - јер се на тај начин прегрева, што може да доводе до убрзаног рада срца.

Које лекове би трудница требало да понесе на пут?
Таблете против контракција, против инфекција, дозвољене антибиотике (оне које је гинеколог препоручио) и витамине.
Када трудница треба да се јави лекару?
Уколико примети неке од следећих симптома и знакова: крварење, бол у стомаку, контракције, прскање водењака, отицање ногу, главобољу, сметње са видом, температуру.
На путу са стомаком …зашто да не!

Ходање у трудноћи

Ако сте активни током трудноће лакше ћете се породити, у овој тврдњи сигурно има и истине јер је за порођај потребна добра кондиција! Ако сте здрави и немате проблема због којих не би сте смели да будете физички активни, можете да се бавите разним спортовима: пливањем, аеробиком, играти багминтон, можете да возите бицикл. Међутим, уколико вам лекар не препоручује да се превише напрежете или се ваш организам теже привикава на промене изазване трудноћом, једноставно ходање може да буде сасвим довољно да останете у доброј физичкој кондицији.
Првих дана нека шетње буду лагане 20-30мин. Много је важније да ходате свакодневно него да то буде интезивно, а повремено. Након две-три недеље постепено продужавајте време и дужину ходања, али не дуже од 45-60 мин.
Обуците се прикладно, најбоље слојевито, да се не бисте презнојили или прехладили. Поред удобне обуће у трудноћи је важан и грудњак, најбоље спортски или такав да вам се груди не њишу док ходате. Обавезно понесите довољно воде за пиће без обзира на спољашњу температуру како не би сте дехидрирали.
Док ходате покушајте да ускладите дисање са корацима. На тај начин прилив кисеоника је уједначен, не одлази у мишиће, а беба га добија довољно. Не заборавите да померате руке док ходате, зато је добро да ништа не носите.
У последњим недељама трудноће тело се полако припрема за порођај тако да све активности па и шетње треба постепено смањивати. Ходајте спорије, скратите стазу, а време нека остане исто.
Зато након породјаја, драге маме, наставите са ходањем, овог пута са бебом у колицима уместо у стомаку. Вашој беби ће свакодневна шетња пријати колико и вама.
Трудноћа и начин спавања

Одрећи се у трудноћи омиљеног положаја за спавање исто је као и одрећи се меде у шестој години. Вероватно ћете неко време мало лошије спавати, али само док се не навикнете на нови положај.
Два омиљена начина спавања - на стомаку и на леђима - нису најбољи избор у трудноћи. На стомаку, из очигледних разлога: стомак вам расте и спавати на њему удобно је као да спавате на лубеници. На леђима, мада је удобније, цела тежина трудне материце лежи на кичми, цревима и доњој шупљој вени (вени која враћа крв из доњег дела тела у срце). То може да погорша бол у леђима и шуљеве, да поремети варење, да омета дисање и циркулацију, па и да проузрокује хипотензију, или низак крвни притисак.
То не значи да треба да спавате стојећи. Скупите се или испружите на страни, пожељно је левој, са једном ногом прекрштеном преко друге и јастуком између, то је најбоље за вас и за плод. Тако омогућавате не само максималан проток крви и хранљивих материја до постељице, већ поспешујете и функцију бубрега, што значи боље излучивање непотребних материја и течности, мање отока зглобова, стопала и руку.
Не узбуђујте се ако се пробудите на леђима или на стомаку. Никаква штета - само се окрените на страну.
Без очаја, драге маме, нарушување вашег комодитета ће трајати само девет месеци.

С  ЉУБАВЉУ !
ВАШЕ ПАТРОНАЖНЕ СЕСТРЕ