Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

Исхрана у трудноћи мора да буде уравнотежена

• Важан је равномеран унос свих врста намирница
• Превише витаминских додатака штети мајци и беби
• Гвожђе изазива затвор

О исхрани трудница често се полемише, али једно је сигурно: жена у другом стању требало би да једе за двоје, али то не значи да порције морају да буду удвостручене.
Додатни унос калорија који је неопходан за правилан раст и развој бебе износи око 15 одсто. Зато се трудницама препоручује да појачају исхрану за око 150 калорија у првом и за око 300 калорија у друга два тромесечја. У супротном, ако се унос калорија у трудноћи смањи, доћи ће до мањка протеина, витамина и минерала, неопходних за исхрану бебе. То резултира и падом резерви масти, што доводи до стварања "кетона" у крви и урину. Њихово настајање је знак гладовања и врло лако може да резултира менталном ретардацијом детета. Жене би у овом периоду требало да забораве на дијете, а избалансирана исхрана од самог почетка трудноће, омогућава да се не добије више килограма него што је потребно, а да се истовремено унесе довољно хранљивих састојака потребних трудници и беби. У исхрану би требало уврстити: житарицеса млеком (корн-флекс), кувани пасуљ и кромпир, рибу, а нарочито сардину, шунку, сир, поврће, пилетину и телетину, понекад свињетину, све млечне производе, воће и воћни јогурт.

За развој бебиних органа најважнија су прва три месеца трудноће. Избалансирана исхрана која подразумева равномерни унос свих врста намирница, зато је изузетно важна у овом периоду. Три недеље после зачећа, бебино срце, крвни судови, мозак и кичмена мождина почињу да се развијају. Између четврте и осме недеље срце почиње да куца и формирају се плућа, бубрези и јетра... После трећег месеца почиње да функционише постељица. Пре тога је беба директно зависила од тога шта једе мајка, а захваљујући постељици сада може да узима само оно што јој је потребно. Зато, ако се у првом тромесечју не храните како ваља, нарушићете правилан развој бебе, а и сами ћете осетити негативне последице ваших грешака.

Лекари саветују да се витамини који се узимају током трудноће преписују на индивидуалној основи, зависно од жениног начина исхране, али многе будуће мајке то чине и на своју руку. Немојте узимати велике дозе једног витамина током трудноће, осим ако то саветује ваш лекар. Најризичнији је витамин А, вишак тог витамина повезује се с оштећењима детета. Други витамини и минерали у превеликим количинама такође могу изазвати негативан учинак на фетус, вишак једног минерала може узроковати неравнотежу других.

Редовни витамински додаци углавном се приписују трудницама које настављају да пуше у трудноћи, вегетаријанкама, трудницама које носе више од једног плода...

С друге стране, истраживања показују да у исхрани трудница најчешће недостају четири витамина (фолна киселина, Б-6, Д и Е) и четири минерала (калцијум, магнезијум, гвожђе и цинк).

Од свега наведеног, најтеже је, само из хране, осигурати довољно гвожђа, али је проблем у томе што су затвор, лоше варење и мучнина његова нуспојава.

Шта избегавати?

Постоје извесни производи и намирнице које могу да изазову тровање, па би их током трудноће требало избегавати.
То су: јетра и њени производи, стари, слани сиреви, сирова и слабо кувана јаја или било која храна која садржи некувана јаја, пенаст сладолед (посебно онај из апарата), непастеризовано млеко, кувана храна која је стајала дуже време, шкољке, сирово или слабо кувано месо.

Корисни савети

• Умерено са алкохолом. Никако немојте пити више од две чаше вина или једне чаше пива дневно;
• Велике количине напитака који садрже кофеин (чај, какао, "кока-кола" и кафа) нису добре за бебу;
• Ако постоји и најмања сумња у квалитет воде у вашем крају, биће боље да пијете флаширану;
• Неке биљке и уља могу да буду опасни за трудницу, зато се пре њиховог коришћења консултујте са стручњаком;
• Перите руке након што дођете у контакт са сировим месом и увек га држите испод куване хране у фрижидеру.

преузето са ...