Да ли сте задовољни услугама у објектима наше установе?

Како пулс држати под контролом

Може се нормализовати редовном физичком активношћу, престанком пушења, правилном исхраном и требало би га редовно контролисати.

Мањи број откуцаја срца у минуту значи и мању опасност од смртног исхода, показали су резултати истраживања представљеног на годишњем конгресу Америчког кардиолошког удружења који је одржан у Чикагу.

Ради се о истраживању спроведеном на 4.320 мушкараца старости између 42 и 53 године чије је здравствено стање праћено током 20 година, а које је показало да повећан пулс може указивати на опасност од смртног исхода.

Истраживачи су најпре пет година контролисали стање пулса међу поменутим мушкарцима и идентификовали три групе - оне код којих је пулс остао стабилан, повећавао се или смањивао током поменутог периода. Потом је 20 година праћена смртност међу њима.

У поређењу с мушкарцима чији је пулс остао стабилан, међу онима код којих је он снижен за више од седам откуцаја у минуту опасност од смртног исхода се смањила за 18 одсто, а код оних којима је пулс порастао, опасност од таквог исхода је повећана за 47 одсто.

Стручњаци истичу да се пулс може нормализовати редовном физичком активношћу, престанком пушења, правилном исхраном и да би га требало редовно контролисати, као и крвни притисак.
Научници истичу да је сада потребно обавити испитивања и на женама, како би се и код њих утврдила и ефикасније спречила опасност од смрти изазване кардиоваскуларним обољењима.

У границама нормале

Нормалан пулс је од 60 до 80 откуцаја у минути, док код атлетичара и особа одличне физичке кондиције он може бити и од 40 до 50 откуцаја.

преузето са ...